Als je evenementen en feesten organiseert, valt of staat je onderneming met een mooi aantal bezoekers. Je zult dus moeten investeren in marketing en in klantenbinding. Zo zijn veel mensen op de hoogte van je komende events, en kweek je een groep van trouwe bezoekers die ook graag komen voor een biertje, ook als jouw line-up een keertje niet zo strak is. Hoe investeer je in de promotie van je evenementencentrum? De volgende tips kunnen je helpen.
1. Gebruik zowel drukwerk als online promotie
Een stevige huisstijl voor jouw evenementen maakt je bedrijf onmiskenbaar. Ontwikkel dus zo’n huisstijl en gebruik hem in alle reclames die je de wereld in stuurt. Natuurlijk kan je er niet meer omheen om een website en socialmediaprofielen voor je zaak aan te maken, en die regelmatig te voorzien van nieuwe berichtjes en aankondigingen. Maar ook ouderwets drukwerk als flyers, posters en billboards werken nog steeds uitstekend om bezoekers warm te maken voor je feesten en avonden.
2. Werk samen met lokale makers
In bijna elke stad is er wel een scene van kunstenaars, podiumbeesten en muzikanten, die graag met een evenementencentrum willen samenwerken. Ze kunnen theater of stand-up comedy voor je verzorgen, je kale muren versieren met vette graffiti-art of een dansact neerzetten op een feestavond. Leg contact met deze makers en probeer een samenwerking van de grond te krijgen.
3. Blijf op de hoogte van tourschema’s
Het is slim om een database aan te leggen met de contactgegevens en planningen van bands die jouw publiek waardeert. Sla die bijvoorbeeld op in een app van Lime technologies, en je ziet direct welke act, rockband of DJ binnenkort in de buurt is en geboekt kan worden. Het gaat dan niet alleen om de goedkope ‘kratje-bier’-bands: één of twee geweldige headliners per seizoen kunnen de promotie van je centrum een enorme duw in de rug geven.
4. Analyseer de achtergrond van jouw gasten
Een app van Lime technologies is bedoeld om klantgegevens op te slaan en om daar nuttige analyses op los te laten. Zo kom je te weten wat jouw gasten per avond besteden, welke muziek ze het leukst vinden en waar ze wonen. Dit soort analytische data wordt door de app van Lime technologies heel overzichtelijk getoond en helpt je enorm om je aanbod en je reclame beter af te stemmen op je doelgroep.
5. Plan je promotiecampagnes van tevoren
Reclame maken is niet gratis, dus je wilt je middelen richten op de plekken, momenten en mensen waar ze het meeste effect gaan hebben. De apps van Lime technologies bevatten planners om een eersteklas promoactie stap voor stap vorm te geven en uit te rollen. Daardoor ben je niet langer in het wilde weg aan het promoten en bereikt jouw marketing zo veel mogelijk potentiële bezoekers.